Php İçin PhpEclipse

Uygulama geliştirirken hızlı ve hatasız uygulama geliştirmenin en önemli anahtarlarından biri iyi bir editöre sahip olmak. Ona olan alışkanlığınız ve size sağladığı kısa yollar sayesinde işlerinizi daha kolay ve hızlı gerçekleştirmenizi sağlar. Sizinle bir ekip olur. Aslında her geliştirici için geçerli hepsinin kendini rahat hissettiği bir editör var mıdır bilemiyorum? Bildiğim herkesin en iyi kullandığı ve alışkanlıklar edindiği editörle daha hızlı çalışabildiği, kimisi için Vim, kimisi için emacs, benim için Eclipse. Tabii bunu yanında editörün size sunduğu ek faydalarda hız ve kaliteye etki eden önemli unsurlardan.

Gelelim asıl konumuza. Eclipse ve PhpEclipse‘den bahsetmek istiyorum. Yaklaşık 2,5 yılı aşkın süredir Eclipse kullanıyorum. İlk olarak Struts uygulamaları geliştirme amacıyla kullandım Eclipse‘i. Ardından CfEclipse ile cfml kodlama yapmaya başladım. XHTML, CSS ve JavaScript eklentileri ile birlikte PhpEclipse‘i de keşfedince, artık iyice vazgeçilmez oldu Eclipse benim için.

Aslında editör diyerek ve Vim ve Emacs ile karşılaştırarak dar bir çerçevede tuttum Eclipse‘i. Eclipse aslında bir IDE, yani Entegre Geliştirme Ortamı. Eclipse proje sayfasına girecek olursanız Eclipse Platform başlığına rastlayacaksınız. Evet aslında Eclipse bir platform. Temel bir çekirdek ile geliyor. Siz üzerine yeni parçalar ekleyerek bambaşka bir şey ortaya çıkarabiliyorsunuz.

Eclipse‘in bu kadar başarılı olmasının sırrı sanırım plug-in sistemine dayanıyor. Pek çok konuda o kadar fazla eklenti varki, ihtiyacınız olan eklentileri bulamamanız neredeyse imkansız.

PhpEclipse‘e gelirsek, gerçekten php ile programlamayı çok kolay ve hızlı bir hale getiriyor. Kod tamamlama, yerel fonksiyonlar için açıklamalar ve kişisel olarak özelleştirebilmenize olanak vermesi sayesinde kendinize oldukça rahat bir ortam oluşturmanızı sağlıyor. Özellikle de söz dizimi hatalarını anında farketmesi ve sizi uyarması çok kullanışlı bir özellik.

title

title

PhpEclipse‘in en sevdiğim özelliği proje dizininzdeki tüm dosyaları tarayarak, kod tamamlama özelliği içerisinde sınıflarınızı ve metodlarınızı kullanma imkanı veriyor, ve dosyanın etkin olarak açık olmasına gerek kalmadan. Aslında Java IDE leri için bu sıradan bir özellik olabilir, ancak php için çok harika bir özellik olduğunu düşünüyorum.

title

Her şey iyi, hiç bir eksisi yok mu derseniz, elbette var? Eclipse tam bir bellek düşmanı. 1 Gb belleği olan dizüstü bilgisayarımda Eclipse en az 135 mb lık bölüme açık olduğu süre içerisinde el koyuyor. Bellek sorunu olmyanalar için söz edebileceğimiz bir kötü yan da açılış ve kapanış süresi. Tabii ki bu sistemde yüklü olan eklentilere, proje dosyalarınızın büyüklüğüne vb. şeylere göre değişiyor.

Hepsinin sonunda programlama için bir editör/IDE kullanmanın faydalı olduğunu düşünüyorum. Özellikle doğru kodlama alışkanlıkları kazanmak ve takım çalışmasına (svn, cvs) kolaylık sağlaması açısından bir IDE edinmek vaciptir kanımca🙂.

Tüm bunların sonuda bir video ile olayı özetleyeyim. Video biraz hızlı, gerçekte o kadar hızlı kod yazamıyorum, ancak işler o kadar hızlı ilerliyor diyebilirim.

http://www.2nci.com/blog/detail/php-in-phpeclipse

الأوسمة:

أضف تعليقاً

